Az Arizonai Állami Egyetem kutatói kiderítették, hogy kis adag ecet lefekvés előtt csökkenti a reggeli vércukorszintet a II-es típusú cukorbetegségben szenvedőknél. Korábbi tesztekből már az is kiderült, hogy az étkezések során bevett kevéske ecet csökkenti a glükózkoncentrációt. A szakértők négy férfinál és hét nőnél figyelték meg az ecet hatását. A részvevők életkora 40 és 72 év között változott, mindnyájan II-es típusú, vagyis szerzett cukorbetegségben szenvedtek, és – a teszt idején – nem használtak inzulint.
A páciensek három egymást követő napon, reggel 7-kor megmérték az éhgyomri vércukorszintjüket. Ezután két napig standardizált diétán éltek, és lefekvés előtt két evőkanál almaborecetet vagy vizet ittak, 28 g sajthoz. 3–5 ecetmentes nap után megint folytatták a lefekvés előtti szertartást. A résztvevőknek éhgyomorra általában 7,6 mmol/l volt a vércukorszintjük (a normál érték 5,5 mmol/l).
A placebo hatására 0,15 mmol/l-rel csökkent a reggeli vércukorszint, ecetes kezelés hatására pedig 0,26 mmol/l-rel – ami statisztikailag jelentős különbség. A kutatók észrevették, hogy az ecetes kezelés annál a hat páciensnél volt a leghatékonyabb, akiknek 7,2 mmol/l-nél is magasabb volt a reggeli vércukorszintjük. Ezeknél az embereknél 6%-kal csökkent az érték, míg a 7,2 mmol/L-eseknél csak 0,7%-os mérséklőd volt tapasztalható. Az eredmény azért ígéretes, mert az ecet könnyen beszerezhető, ám további teszteknek kell alátámasztaniuk azt, hogy ajánlható-e cukorbetegségnél kiegészítő kezelésként.
ideal.