Szatmár Online - Hírek és Információk
FőoldalHelyiBelföldKülföld
Română
 

Partnerek

 

Nem rákkeltő a mobil, a kávé, a mellimplantátum

07.02.08 09:04

Kicsi a valószínűsége, hogy a kávéivás, a mobiltelefon vagy a mellimplantátum rákot okozna – állítja új, kockázatokat rangsoroló módszere eredményeinek alapján Bernard Stewart ausztrál rákspecialista. A rákkockázat-értékelés ugyanakkor megerősíti, hogy a dohányzás, az alkohol és a sok napozás élen jár a rákhoz vezető kockázati tényezők között.

Szükségtelennek minősíti azonban az aggodalmat a kávé, a mobiltelefon mellett a dezodorok, mellimplantátumok és a fluoridos ivóvíz kapcsán. Stewart, a University of New South Wales kutatója öt kategóriát állított fel a bizonyítottól, valószínűtől, a bizonyítás alatt állón át az ismeretlenig vagy valószínűtlenig. „Eszközünk segít annak megállapításában, hogy a kockázat magas, mondjuk a dohányzásnál, vagy kicsi az esély, mint a dezodorok vagy a mesterséges édesítőszerek használatánál" – közölte Stewart.

A legnagyobb kockázatot az aktív és az egykori dohányosoknál találta a kutató, bár az utóbbiaknál némileg kisebb a veszély. Alkoholfogyasztással együtt különösen magas a dohányzók rákveszélyeztetettsége. A hosszú távú mobiltelefon-használat kockázatának megítélésére még nem áll rendelkezésre elegendő adat – tette hozzá Stewart.

Hargita Népe 

Hozzászólások (0)

Legyen Ön az első hozzászóló!

Új hozzászólás

Új hozzászólás

 
 
Programajánló

A Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Tárulata bemutatja:

11.-én, pénteken 19 órakor – Légvár – Ady Endre bemutató bérlet...  [részletek]

A Nap Filmje

Reggeli a Plútón

21:50, Péntek (május 23.), m2

A film az 1970-es évektől követi nyomon Patrick Braden egy megnyerő,...  [részletek]

hosted by claus