8 tehnici naturale și rapide pentru combaterea stresului

0
91

Când ai ocazia să te relaxezi efectiv? Și nu mă refer la cele câteva minute pe care le ai pentru a-ți bea cafeaua de dimineață! Astăzi, lumea a devenit un loc stresant. Există stres la locul de muncă și există stres și acasă. Nu există scăpare. Uneori, vorbim cu prietenii noștri pentru a ne descărca de griji. Și uneori, căutăm ajutor medical.
Majoritatea dintre noi ajungem să facem aceleași sarcini în fiecare zi, în care ajungem să ne simțim obosiți și lipsiți de viață. Lucrul important este că relaxarea nu e doar o nevoie fizică, este importantă și pentru sănătatea ta mentală.
Dar există modalități prin care puteți combate stresul pentru a vă relaxa corpul și mintea. Prin aceste tehnici eficiente de relaxare puteți preveni stresul mental și anxietatea.
Există multe modalități simple prin care vă puteți relaxa. Aici am enumerat cele mai bune 13 tehnici simple și eficiente de relaxare. Alegeți unul potrivit stilului dumneavoastră de viață.

Meditație
Meditația este o modalitate excelentă nu numai de a îmbunătăți activitatea creierului, ci și de a vă ajuta să vă relaxați mintea și corpul. Practicarea meditației în mod regulat timp de câteva minute vă poate oferi efecte calmante semnificative, care vă pot ajuta să atenuați anxietatea, depresia și stresul. Psihologul Robbie Maller Hartman, din Chicago, spune că cercetările au arătat că meditația regulată poate ajuta creierul să fie mai rezistent la stres.
Comparativ cu alte tehnici de relaxare, meditația este ușoară și mai eficientă. Așezați-vă direct pe un covor pe pământ și închideți ochii. Acum concentrează-te asupra conștientizării tale. În timpul meditației, încercați să vă concentrați câteva minute asupra respirației și creșteți durata zilnică. Unii oameni se relaxează cu yoga, unii practică recitarea „om”. De asemenea, puteți să vă așezați drept și să vă repetați cuvinte precum „Sunt în pace”, cu ochii închiși. Veți observa o diferență în câteva zile!
Fiecare persoană are propriul stil de relaxare. În orice situație stresantă, respirația profundă poate fi salvarea. Respirația profundă este foarte bună pentru a reduce stresul și depresia într-un timp minim. Este o tehnică de relaxare ușoară, eficientă și rapidă. Doar ia o pauză, așează-te și inspiră prin nas, pentru a-ți umple plămânii complet și a expira pe gură. Vă va face instantaneu să vă liniștiți, să vă încetinească ritmul cardiac și să scadă tensiunea arterială prin creșterea aportului de oxigen.
Dacă practicați respirație profundă sau exerciții de relaxare musculară precum Pranayama, veți găsi cu siguranță liniște sufletească într-un interval scurt de timp.

Practica Mindfulness
Mindfulness este una dintre tehnicile eficiente de relaxare pe care le puteți practica cu ușurință. Este o tehnică eficientă pentru cei care doresc să se simtă relaxați și doresc să obțină rezultate rapide.
Adesea confundat cu meditația, atenția este să apreciezi prezentul. Aveți o minte limpede, concentrați-vă asupra prezentului, apreciați ceea ce este acolo și blocați trecutul. Poate fi la fel de simplu ca aprecierea unei flori sau a unui peisaj; ideea este să ne concentrăm asupra prezentului pentru a reduce stresul.
Uită-te la ceva, concentrează-te pe detalii, ascultă-ți bătăile inimii! Faceți acest lucru până când îți eliberezi mintea de alte gânduri stresante.
Alternativ, ai putea să respiri încet, să închizi ochii și să încerci să te concentrezi pe un singur obiect, să uiți toate grijile și gândurile. Practicați până la 30 de respirații sau timp de 3-4 minute. La sfârșitul sesiunii, veți pleca simțindu-vă revigorat și relaxat. Este o tehnică de relaxare instantanee.

Relaxare prin vizualizare
Vizualizarea este o tehnică de relaxare familiară, simplă și eficientă. Vizualizarea vă poate ajuta să obțineți relaxare și pace interioară, aducând schimbări pozitive în viața voastră. Practicarea vizualizării ajuta la reducerea depresiei, anxietății, stresului, tulburărilor mentale, ajutându-vă în același timp să câștigați încredere în sine și să atingeți pacea.
Luați orice obiect, poate fi un creion sau o monedă (nu telefonul dvs.) și descrieți-vă acest lucru concentrându-vă pe detaliile minuscule. Încercați să vizualizați o scenă pașnică, probabil una din ultima vacanță; poate fi o plajă de nisip sau munți cu zăpadă sau doar un cer senin. Cu cât te concentrezi mai mult pe detaliile vizualizării tale, cu atât te vei simți mai liniștit din interior. Ideea este să vă distrageți mintea de la problemele tulburătoare și să vă gândiți la ceva pașnic.

Încercați să relaxați musculatura
Aceasta este o tehnică excelentă de relaxare rapidă, pe care o puteți folosi pentru a vă simți relaxat într-un interval scurt de timp. Așezați doar o compresă caldă în jurul gâtului și umerilor timp de cel puțin zece minute. Puteți folosi, de asemenea, o pungă cu apă fierbinte. Acum, închideți ambii ochi și încercați să vă relaxați fața, gâtul, umărul, pieptul și, de asemenea, mușchii spatelui. După 10 minute, îndepărtați compresa și folosiți o minge de tenis sau o rolă de masaj pentru a vă masa gâtul și umerii. După finalizarea masajului, cu siguranță vă veți simți relaxat.

Ascultă muzică
Muzica joacă un rol foarte important în viața tuturor, indiferent de gen. Fiecare dintre noi are un artist preferat care ne poate relaxa starea de spirit.
Când vă simțiți tensionat sau deprimat, pur și simplu puneți-vă căștile și redați muzica preferată. Ascultarea muzicii liniștitoare poate reduce tensiunea arterială, ritmul cardiac și anxietatea.

Bea o ceașcă de ceai de mușețel sau cafea
Ceaiul ne poate calma mintea și corpul, în special ceaiul verde sau ceaiul de mușețel. Când vă simțiți stresați sau încordat, preparați doar o ceașcă de ceai fierbinte de mușețel și vă puteți “sorbi” grijile.
Ceaiul verde, ceaiul de mentă sau orice ceai de plante parfumat poate fi utilizat pentru a ameliora anxietatea. Un studiu efectuat la Londra a arătat cum consumul de ceai a avut un efect de echilibrare a hormonului stresului. Pentru ameliorarea instantanee a stresului, o ceașcă de ceai poate fi băută în timp ce ascultați muzică sau vizualizați o scenă pașnică.

Baie liniștitoare
Baia cu apă caldă este un mod de relaxare încercat și testat. Adăugați 1/3 cană de bicarbonat de sodiu și bucăți mici de ghimbir într-o cadă cu apă fierbinte și relaxați-vă timp de 10-15 minute. De asemenea, puteți adăuga o ceașcă de sare, cum ar fi sarea Epsom, pentru un efect detoxifiant și relaxare musculară.

Remedii de bucătărie
În afară de aceste idei de relaxare la domiciliu, există o serie de remedii din bucătărie care pot ajuta la calmarea stresului și anxietății. Cireșele, salata verde și țelina au un efect calmant asupra sistemului nervos și pot fi consumate pentru o ușurare a stresului. Ovăzul, pastele și orezul pot fi încorporate în mesele zilnice pentru a vindeca atacurile de anxietate prelungite.
O perspectivă pozitivă este o necesitate dacă doriți să supraviețuiți acestei vieți haotice. Iar aceste tehnici simple de relaxare vă vor ajuta să atingeți pacea interioară și să dezvoltați o perspectivă optimistă. Încercați-le!
Ce faci pentru a combate stresul? Împărtășiți-ne tehnicile de relaxare în secțiunea de comentarii.

Lasă un răspuns