Ce beneficii mai puțin cunoscute are consumul de pește

0
89

Ce beneficii are consumul de pește. Acest tip de carne este recomandat pentru toate categoriile de persoane, cu unele mici excepții. Puteți consuma pește fie că va doriți să slăbiți, fie că va doriți să gășiți alternative sănătoase la alte tipuri de carne. De asemenea, este indicat și dacă vreți să aveți o alimentație echilibrată din punct de vedere nutrițional. Cu toate acestea, peștele trebuie consumat cu moderație, deoarece poate conține anumite substanțe toxice.

Carnea de pește este o excelentă sursă de acizi grași esențiali omega-3 și omega-6. De asemenea, este bogat în proteine, vitamine (A, B12, D, E) și minerale (potasiu, fier, iod, fosfor, seleniu). Cu toate acestea, proporția substanțelor minerale și nutritive din acest aliment diferă în funcție de specia peștelui.

Așadar, cel slab (care are carnea albă) conține mai puține grăsimi și acizi grași esențiali omega-3 decât cel gras (cu carnea roșie). Însă dincolo de această diferență, ambele tipuri de pește, dar și fructele de mare, au foarte multe beneficii pentru organismul uman. Cu toate acestea trebuie șă fim cu băgare de seamă la anumite aspecte.

Printre cele mai importante beneficii ale consumului de pește amintim prevenirea osteoporozei, datorită vitaminei D, dar și a anemiei, prin conținutul de fier. Totodată, acest tip de carne accelerează arderile, datorită conținutului bogat de iod. Mai mult, peștele, fiind bogat în acizi grași esențiali, scade riscul de boli cardiovasculare. Acizii omega-3 și omega-6 contribuie la scăderea nivelului de colesterol rău și previn înfundarea arterelor.

De asemenea, carnea de pește previne inflamațiile și este recomandată persoanelor care suferă de artrită reumatoidă. Specialiștii consideră că cea mai bună dietă pentru păstrarea sănătății articulațiilor este cea mediteraneană. Mai mult, consumul de pește are efecte pozitive asupra depresiei și a tulburării bipolare.

Nu în ultimul rând, consumul anumitor specii de pește este indicat pentru mărirea aportului de calciu în organism. Și ne referim aici la peștii de dimensiuni mici (hamsii, sardine, anșoa)care conțin cantități importante de calciu. Totodată, calciul este esențial prevenirea hipertensiunii arteriale și a bolilor cardiovasculare.

Lasă un răspuns